Ministerstvo odňalo uvedenému studijnímu programu akreditaci na návrh Akreditační komise vycházející z hodnocení Rašínovy vysoké školy. Rozhodnutí o odnětí akreditace bylo přezkoumáno rozkladovou komisí ministerstva, na základětoho bylo potvrzeno a právní moci nabylo 4. května 2011.
Právní postavení studentů studijního programu, jemuž byla odňata akreditace, upravuje § 86 zákona o vysokých školách. Podle zákona je v takové situaci povinností příslušné vysoké školy zajistit dotčeným studentům možnost pokračovat ve studiu v témže nebo obdobném studijním programu na téže nebo jiné vysoké škole. Jedná se výlučně o povinnost vysokéškoly, nikoli o povinnost státu, potažmo ministerstva jako resortního ústředního správního úřadu.
Podle § 86 odst. 2 zákona o vysokých školách stanoví ministerstvo příslušné vysoké škole ke splnění povinnosti zajistit převod studentů do jiného studijního programu přiměřenou lhůtu.
Ve věci Rašínovy vysoké školy stanovilo ministerstvo po právní moci rozhodnutí o akreditaci tuto lhůtu na základěprojednání s vedením vysoké školy do 31. srpna 2011, následně tento termín na základě žádosti vysoké školy prodloužilo do 30. listopadu 2011. Tento termín navrhla sama vysoká škola.
Dne 21. listopadu 2011 obdrželo ministerstvo další žádost vysoké školy o opětovné prodloužení lhůty do 29. února 2011. Ministerstvo této žádosti již nevyhovělo, neboť vzalo v úvahu zejména to, že platný termín skončení lhůty byl navržen samotnou vysokou školou a také že věc již nelze dále protahovat, neboť by to bylo v rozporu s veřejným zájmem na naplnění povinností vyplývajících ze zákona v souvislosti s odnětím akreditace studijního programu.
Vzhledem k tomu, že lhůta tak uplynula ve středu 30. listopadu 2011, ministerstvo dnes požádalo Rašínovu vysokouškolu, aby do 15. prosince 2011 oznámila, jakým způsobem splnila své zákonné povinnosti. Na základě zhodnocení stavu věci pak ministerstvo zváží další postup v intencích platných zákonů.
Pokud jde o právní nároky dotčených studentů, ministerstvo konstatuje, že zákon nezakládá žádné jejich nároky vůči státu. Odnětí akreditace bylo přijato v souladu se zákonem na návrh Akreditační komise jako důsledek nepřijatelněnízké kvality studijního programu uskutečňovaného Rašínovou vysokou školou, tedy skutečnosti, jež má svůj původ včinnosti vysoké školy. Ministerstvo podle platných zákonů není povinno ani oprávněno zajišťovat převod těchto studentů do jiného studijního programu, resp. na jinou vysokou školu. Tuto povinnost má vysoká škola, jak vyplývá z § 86 odst. 1 zákona o vysokých školách. Vysoká škola též podle obecných právních pravidel odpovídá studentům za škodu, kterou případným porušením své právní povinnosti způsobí. Jakékoli nároky tudíž dotčení studenti musí uplatňovat pouze a výlučně vůči Rašínově vysoké škole s.ro., sídlem v Brně.



Vyúčtování a tisková zpráva Programu MŠMT na podporu integrace romské komunity v roce 2011
V příloze ke stažení uveřejňujeme formulář vyúčtování dotace včetně tiskové zprávy k programu MŠMT na podporu integrace romské komun ity v roce 2011. Podmínky vyúčtování a další důležité informace naleznete v dokumentu vyhlášení tohoto programu.
Ke stažení:
Vyjádření MŠMT k záležitosti studentů Rašínovy vysoké školy
Praha, 2. listopadu 2011 - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy uvádí na pravou míru informace týkající se právního postavení studentů magisterského studijního programu „Ekonomika a insolvence“ uskutečňovaného Rašínovou vysokou školou s.r.o. se sídlem v Brně, jíž byla pro daný studijní program odňata akreditace.
Kvalita vzdělávání dospělých tématem významné konference
Role kvality v dalším vzdělávání – tak znělo ústřední téma konference, kterou uspořádala Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR (AIVD ČR) a Generální ředitelství Úřadu práce ČR (GŘ ÚP) dne 24. listopadu 2011 v Praze za účasti klíčových expertů z oblasti vzdělavatelů, zaměstnavatelů i reprezentantů státu.
Konferenci zahájil Mgr. Jakub Stárek, vrchní ředitel sekce vzdělávání z MŠMT, který ocenil zájem, který je ve stále větší míře věnován problematice kvality v dalším vzdělávání a zdůraznil zájem ministerstva podílet se na přípravě nových nástrojů měření kvality.
O nezbytnosti kvality v oblasti rekvalifikací hovořil v úvodním příspěvku Mgr. Jan Karmazín, MPA, vedoucí oddělení zprostředkování a poradenství z GŘ ÚP. Posledním ze zahajovacích projevů bylo slovo PhDr. Zdeňka Palána, Ph.D., prezidenta AIVD ČR, který shrnul dosavadní pokusy o řešení kvality v minulých letech, poukázal na liknavost při jejich zavádění, ale i na šance, které se v současnosti nabízí.
Kvalita dalšího vzdělávání byla na konferenci prezentována ze tří hlavních úhlů pohledu: státu, vzdělavatelů a zaměstnavatelů.
Pohled státu představily Mgr. Monika Měšťanová z MŠMT a PhDr. Eva Síkorová z MPSV zdůrazňující roli kvality zejména ve vztahu k veřejným prostředkům. Stát je totiž jedním z významných zákazníků vzdělávacích institucí, neboť objednává a hradí rekvalifikační vzdělávání.
Klíčovým příspěvkem se stala prezentace Mgr. Kláry Bezděkové, expertky koordinující tým připravující dva zásadní nástroje hodnocení kvality ve vzdělávání dospělých – rating vzdělávacích institucí a kvalifikační standard lektora dalšího vzdělávání. Rating je zcela novým nástrojem, který by měl na principu hvězdiček známých z hodnocení úrovně hotelů nastavit jasná a měřitelná kritéria kvality posuzovaná nezávislými experty v několika krocích. Za klíčový problém považuje optimální nastavení úrovní ratingu a jeho transparentnost. Zásadní je také možné budoucí provázání hodnocení kvality na oblast veřejných zakázek či získávání finančních prostředků na vzdělávání z evropských fondů. Součástí kritérií ratingu by mělo být také hodnocení kvality lektorů – k tomu mj. poslouží i nově vznikající standard pro lektorskou práci navázaný na Národní soustavu kvalifikací.
Pohled vzdělavatelů dospělých prezentoval Ing. Petr Kazík, jednatel společnosti AHRA a Mgr. Jana Brabcová, jednatelka společnosti Grafia a viceprezidentka AIVD ČR, která mimo jiné konstatovala: „Dotace z evropských fondů kromě pozitiv přinesly také deformaci trhu vzdělávání dospělých. Nejistota zadavatelů ve formulaci kvalitativních předpokladů při výběru dodavatele se projevuje často ve výběrových řízeních. Nejjednodušším kritériem je cena, i když je jasné, že nejlevnější neznamená nejlepší. Je nicméně vidět, že zadavatelé cítí potřebu popsat kvalitu, ale zároveň, že je obtížně uchopitelná. Už proto, že zástupcem zadavatele je často osoba, která se v podniku běžně stará o úplně jiné věci než vzdělávání. A pro tu je obtížné poznat, kdo za skvělou nabídkou maskuje nekvalitní práci a které vzdělávání bude mít skutečně přínos pro firmu.“
Kvalitní vzdělávací instituce rating uvítají a budou ho považovat za významnou podporu. „Na trhu je aktuálně více než 41.000 podnikatelských subjektů, které mají jako předmět své činnosti vzdělávání,“ doplnil Petr Kazík. „Když ovšem budeme hovořit o kvalitních vzdělávacích institucích, budou to maximálně stovky, možná desítky.“ Rating tak zpřehlední situaci pro zadavatele a dá šanci vybrat si požadovanou kvalitu za adekvátní cenu.
Pohled zaměstnavatelů, kteří patří ke klíčovým objednatelům dalšího vzdělávání, představili hned tři zástupci. Ing. Jaromír Janoš ze společnosti TREXIMA se zaměřil na sektorové rady jako sdružení významných reprezentantů zaměstnavatelů, profesních organizací a dalších odborníků na lidské zdroje v daném sektoru. RNDr. Zdeněk Somr, viceprezident Hospodářské komory ČR, zdůraznil roli Národní soustavy kvalifikací a díky ní získávaným kvalifikacím při současných a budoucích potřebách trhu práce, které předpokládají mnohačetné změny kvalifikace během života jednoho člověka. Zaměstnavatelský blok uzavřel Mgr. Jaroslav Lhoťan, HR Director společnosti TEVA Czech Industries, který uvedl, že kvalita instituce poskytující další vzdělávání, je závislá na kvalitě zdrojů, procesů, postupů a systému řízení.
Na závěr konference proběhla velmi živá panelová diskuse s prezentujícími experty, která jen potvrdila správnost nastavené cesty.
Součástí konference se stalo i předávání ocenění Lektor / Lektorka roku 2011, které jako základní počin v oblasti oceňování kvality uspořádala prvním rokem AIVD ČR. O akci jsme přinesli samostatnou tiskovou zprávu – více informací www.aivd.cz/soutez.
Metodický dopis č. 18 – Metodika ukončování projektů OP VK
Dopis je platný od 25. 5. 2011.
Výzva Asociace speciálních pedagogů České republiky
Asociace speciálních pedagogů vyjadřuje svůj nesouhlas s materiálem s názvem „Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období 2011 – 2015“, který je vytvořen Odborem pro sociální začleňování v romských lokalitách (Agenturou) pod vedením Martina Šimáčka, a který je na jednání vlády předkládán Monikou Šimůnkovou, zmocněnkyní vlády pro lidská práva.
Materiál je ve své podstatě, byť se to některým čtenářům nemusí zdát, textem nedemokratické povahy, preferujícím pouze jednu část našich občanů, eufemisticky pojmenovanou „se sociálním znevýhodněním“, na úkor všech ostatních, kteří potřebují naprosto stejný zájem a podporu. Svým pojetím ještě více eskaluje již tak vypjatou atmosféru mezi některými skupinami obyvatel. Jednoznačně nejobšírnější kapitolou (více než 30 stran textu oproti všem ostatním o šíři 3 – 6 stran) je ta, která se zabývá školstvím, přesněji speciálním školstvím a systémem péče o ohrožené děti.
Tento zájem bychom jistě kvitovali, pokud by byl text na úrovni nepostrádající odbornost a vyváženost potřeb všech dětí, žáků a studentů se speciálními potřebami a dětí ohrožených prostředím, v němž vyrůstají. Jelikož tomu tak není a návrh mnoha opatření k podpoře dětí jedné skupiny je zároveň potlačováním práv na vzdělávání a zdravý vývoj skupin ostatních, musíme tento veskrze tendenční a vše zjednodušující text odmítnout v předkládané podobě.
Je nám líto, že se vládní Agentura pro sociální začleňování rozhodla „vlamovat“ do otevřených dveří ke spolupráci na dalším pozitivním rozvoji našeho školství a místo dialogu s odbornou veřejností militantně protlačuje kroky vedoucí k jednostranným a neefektivním řešením. Dlužno jen podotknout, že zcestnost metod typu „kde chybí argument, musí být síla“, byla mnohokrát prokázána.
Vyzýváme všechny ty, jimž není lhostejný další vývoj našeho školství, aby vytiskli podpisový arch a připojili svůj podpis. Znění prohlášení a podpisový arch spolu s dokumentem „Agentury“ je možno stáhnout níže. Podepsané archy doručte prosím na adresu ASP ČR:
PhDr. Marcela Bernardová
ASP ČR
Vinohradská 54
120 00 Praha 2
Prosíme nezasílejte vyjádření podpory mailem, podle pravidel pro petice jsou platné jen řádně vyplněné a podepsané archy!!!
Po ukončení této podpisové akce (10. 11. 2011) je doručíme předsedovi vlády Petru Nečasovi a ministru školství, mládeže a tělovýchovy Josefu Dobešovi.
Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období 2011 - 2015.pdf
Efektivní řízení projektů
MŠMT: Individuální projekt národní "Efektivní instituce - EFIN" Vás zve na vzdělávací workshop na téma "Efektivní řízení projektů"
Individuální projekt národní "Efektivní instituce - EFIN" pro Vás připravil podzimní sérii vzdělávacích workshopů. Třetí vzdělávací workshop této série bude na téma "Efektivní řízení projektů".
Workshop se bude konat ve čtvrtek 3. listopadu 2011 od 13:00 v Tyršově domě, Újezd 42, Praha 1.
Na semináři se dozvíte informace k následujícím tématům:
- Vybrané nástroje projektového řízení a jeho specifika na výzkumných a akademických
institucích - Kompetence projektového manažera
- Kontrola projektů a hlavní nedostatky projektů - poznatky auditorů z kontrol
Pozvánku s bližšími informacemi a programem vzdělávacího workshopu najdete zde.
Kapacita vzdělávacího semináře je omezena na maximálně 30 lidí, k účasti je nutná registrace.
Přihlašujte se, prosím, pouze v případě závazného a vážného zájmu na e-mailovou adresu efin@msmt.cz .
Koncepční záměr reformy financování regionálního školství
Koncepční záměr reformy financování (1.65 Mb)
Příloha 2 - modelové výpočty ve formátu XLS Office 2003 (2.58 Mb)
Příloha 2 - modelové výpočty ve formátu XLSX Office 2007 (1.58 Mb)
Školení pro učitele žáků a studentů ve věku 11–15 let
Nabízíme:
- školení vedené lektory se zkušeností z oblasti globálního rozvojového vzdělávání
- zpětnou vazbu od lektorů i realizačního týmu
- výukové materiály a manuál vhodných aktivit použitelný ve vlastní výuce (Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce)
- občerstvení v místě konání kurzu zdarma
- dojíždějícím účastníkům budou uhrazeny náklady na hromadnou dopravu
- přístup k on-line materiálům o rozvojovém vzdělávání
- přístup k užitečným informacím o rozvojovém vzdělávání i po ukončení školení
Kurz je pro účastníky zcela zdarma.
Kdy a kde?
30. 9. 2011 – Praha
12. 10. 2011 – Č. Budějovice
21. 10. 2011 – Plzeň
4. 11. 2011 – Brno
8. 12. 2011 - Praha
9. 12. 2011 - Praha (školení zaměřené na Humanitární a rozvojovou pomoc v hodinách zeměpisu)
Globální rozvojové vzdělávání má napomoci pochopit vztahy mezi vlastním životem a životem lidí na celém světě. Otázky humanitární a rozvojové spolupráce spadají do průřezových témat Výchova demokratického občana, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova.
Pro více informací a přihlášky na jednotlivé školení kontaktuje koordinátorku rozvojového vzdělávání:
Barbora Vodičková
e-mail: barbora.vodickova@charita.cz, tel: 731 625 972
Školení je realizováno v rámci projektu „Prohloubení povědomí o rozvojových otázkách mezi učiteli a žáky 2. stupně na základních školách v ČR“ financovaným z prostředků České Rozvojové Agentury, www.czda.cz.
Semináře pro učitele základních škol
Semináře jsou pořádané v rámci projektu Evvoluce neboli Environmentální výchova a průřezová témata na klíč.
České Budějovice 29.9.2011
Pozvánka - České Budějovice.pdf
Tábor 13.10.2011
Plzeň 2.11.2011
Brno 10.11.2011
Tábor 24.11.2011
Ostrava 29.11.2011
Hradec Králové 7.12.2011
Tábor 15.12.2011
V českých domácnostech proběhne mezinárodní výzkum vědomostí
Praha 6. září 2011 - V České republice proběhne od září 2011 do 31. března 2012 mezinárodní výzkum vědomostí a dovedností dospělých PIAAC (Programme for International Assessment of Adult Competencies), kterého se účastní 25 zemí světa. Výzkum je zaměřen na hodnocení úrovně základních dovedností potřebných pro úspěch v běžném životě i na pracovním trhu u dospělých ve věku 16 – 65 let. U respondentů budou zjišťovány numerické a čtenářské dovednosti a dovednosti řešit úkoly v prostředí informačních technologií.
Protože dotazování všech dospělých obyvatel ČR by bylo příliš náročné a drahé, bude výzkum proveden pouze na reprezentativním vzorku obyvatel, tzn. že se občané nebudou moci do výzkumu hlásit. V ČR bude k účasti na výzkumu osloveno 16 000 domácností.
Dotazování bude prováděno vyškolenými tazateli pomocí přenosných počítačů a bude probíhat zhruba 2 hodiny. Respondenti, kteří nebudou schopni pracovat s počítačem, obdrží tištěné verze materiálů. Účast se výzkumu bude zcela anonymní, odpovědi účastníků nebude možno přiřadit ke konkrétním osobám. Výsledky výzkumu budou využity k rozvoji školního vzdělávání a školicích programů na zdokonalení dovedností potřebných k úspěšnému zapojení do společnosti 21. století. Výsledky budou porovnány v rámci jednotlivých zemí a ukáží, zda ČR se svými dovednostmi obstojí v mezinárodní konkurenci. Výsledky budou rovněž porovnány s obdobným šetřením, které v ČR proběhlo v roce 1998, což umožní srovnání v rámci ČR, zda se úroveň dovedností dospělých v posledních letech zlepšuje či zhoršuje.
Výzkum probíhá pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a na mezinárodní úrovni je řízen Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. V ČR jej na základě pověření MŠMT zajišťuje Ústav pro informace ve vzdělávání ve spolupráci se společností SC&C a Národním vzdělávacím fondem s podporou Ministerstva práce a sociálních věcí. Výzkum je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Více informací na:
www.piaac.cz ; www.facebook.com/piaac.cz
Příloha: TZ /PDF
Smlouvy s rodiči na školách už od září
Zpráva MŠMT, Praha, 29. srpna 2011 – Dnes se na Ministerstvu školství uskutečnil seminář pro zástupce škol, na kterých od září proběhne pilotní ověřování „smluv s rodiči“.
Do projektu se přihlásilo 36 škol. Pilotní ověřování nové metody individuálních výchovných plánů odstartuje v září 2011 a bude pokračovat až do 30. června 2012. Seminář zahájil ministr školství, který v úvodu přivítal pedagogy a zároveň uvedl: „Ze své praxe vím, že kázeň dětí a autorita učitelů upadá, proto je nutné s tím něco udělat. Když jsme v listopadu 2010 ustanovili na ministerstvu pracovní skupinu, netušili jsme, že tak rychle budeme mít hotový pilotní projekt smluv s rodiči,“ řekl ministr školství s tím, že pokud se ukáží smlouvy s rodiči jako efektivní, nabídne je MŠMT ostatním školám k využití. „Zapojení do projektu je dobrovolné. Zároveň bych chtěl poděkovat všem školám, které se do prvotního testování zapojily,“ dodal ministr.
Individuální výchovný plán bude sloužit učitelům, kteří řeší kázeňské přestupky žáků ve školách. Smlouva jim pomůže v tom, jak jednat a postupovat a bude šita na konkrétní problémy dítěte. Ministerstvo se nechalo inspirovat podobnými smlouvami z ciziny, především z Anglie a Německa.
„V červnu vyhodnotíme závěry pilotního ověřování a společně budeme hledat cesty, jak využít praktických a cenných zkušeností z konkrétních škol,“ vysvětlil na semináři vedoucí pracovní skupiny MŠMT a dětský psycholog Václav Mertin.
Co jsou smlouvy s rodiči?
Cílem projektu je prevence problematického chování žáků a jejich řešení ve spolupráci rodiny, školy a ostatních orgánů a institucí. Individuální výchovný plán je dohoda s rodiči, u jejichž dětí se objevují opakované výchovné problémy, přestupky proti školnímu řádu nebo pravidlům třídy, které negativně působí na proces vzdělávání. Obsahuje konkrétní úkoly a závazky pro učitele či vychovatele, rodiče i samotného žáka.
Pokusné ověřování bude zahájeno 1. září 2011 ve 36 školách, které se do projektu na základě výzvy MŠMT přihlásily. Zavedení nové metody do všech škol se plánuje v následujícím školním roce 2012/2013.
Otevřený dopis studentů ministrovi školství Josefu Dobešovi k nové státní maturitě
Reakce ministra Josefa Dobeše na otevřený dopis k nové státní maturitě
Pane ministře,
Vážený pane ministře,
Vyhlášení rozvojového programu MŠMT na rok 2011 „Částečná kompenzace výdajů vzniklých při realizaci společné části maturitní zkoušky“
Vyhlášení rozvojového programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy na rok 2011: „Částečná kompenzace výdajů vzniklých při realizaci společné části maturitní zkoušky“, č.j. 15586/2011-26, ze dne 25. května 2011.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) v souladu s § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhlašuje pro rok 2011 rozvojový program ve vzdělávání:
1. Základní vymezení a cíle programu
1.1 Cílem tohoto programu je poskytnout právnickým osobám vykonávajícím činnost střední školy a konzervatoře (dále jen „právnická osoba“) všech zřizovatelů finanční prostředky jako částečnou kompenzaci výdajů vzniklých při přípravě a realizaci společné části maturitní zkoušky, a to zejména výdajů vzniklých pořízením zkušební dokumentace (§ 1 písm. f) vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů).
1.2 Právnická osoba zřizovaná Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, registrovanými církvemi nebo náboženskými společnostmi, obcemi či svazky obcí nebo kraji použije tyto prostředky na činnosti podle § 160 odst. 1 školského zákona, ostatní právnické osoby použijí tyto prostředky k financování podle § 1 odst. 2 zákona č. 306/1999 Sb. o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších.
2. Poskytnutí prostředků vyčleněných na rozvojový program
2.1 Právnická osoba obdrží finanční prostředky podle počtu žáků přihlášených ke společné části maturitní zkoušky.
2.2 Právnická osoba obdrží finanční prostředky ve výši odpovídající násobku počtu žáků podle bodu 2.1 a částky 120 Kč.
2.3 Finanční prostředky v tomto rozvojovém programu poskytuje MŠMT v souladu s ustanovením § 163 odst. 1 písm. a) školského zákona formou dotace na rok 2011 na zvláštní účet kraje pro krajské a obecní školství a pro soukromé školství (školy a školská zařízení, která nejsou zřizovaná státem, krajem, obcí, svazkem obcí nebo registrovanou církví nebo náboženskou společností, které bylo přiznáno oprávnění k výkonu zvláštního práva zřizovat církevní školy). Finanční prostředky poskytuje MŠMT na základě rozhodnutí o poskytnutí dotace adresovaného kraji, a to ve výši stanovené rozhodnutím. Krajský úřad přidělí s vědomím zastupitelstva kraje prostředky právnickým osobám na účel podle
bodu 1.
2.4 Krajský úřad obdrží finanční prostředky na počet žáků přihlášených ke společné části maturitní zkoušky jednotlivými právnickými osobami uvedenými v § 163 odst. 1 písm. a) školského zákona.
2.5 Finanční prostředky potřebné na zajištění tohoto programu poskytuje MŠMT dále přímo právnickým osobám uvedeným v § 163 odst. 1 písm. b) školského zákona. Při tom jim uloží povinnosti vyplývající z tohoto programu.
3. Předkládání žádostí
Krajské úřady ani právnické osoby žádosti nepředkládají. MŠMT provede výpočet podle údajů Centra pro zjišťování výsledků ve vzdělávání na počty žáků přihlášených ke společné části maturitní zkoušky.
4. Ekonomické zabezpečení rozvojového programu
Na tento rozvojový program jsou v rozpočtu MŠMT na rok 2011 vyčleněny finanční prostředky v úhrnné výši cca 12 mil. Kč.
5. Vypořádání prostředků na zajištění rozvojového programu
Vypořádání přidělených prostředků rozvojového programu bude provedeno samostatně pod přiděleným účelovým znakem 33032 současně s vypořádáním celkově přidělených prostředků roku 2011, podle vyhlášky č. 52/2008 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo Národním fondem.
Toto vyhlášení rozvojového programu nabývá účinnosti dnem 25. května 2011.
Mgr. Josef D o b e š v.r.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Rozsah změn ve školském zákoně, které by měla v oblasti přijímacího řízení ke střednímu vzdělávání přinést aktuálně projednávaná novela
Údaje o počtech a platové úrovni zaměstnanců RgŠ územních samosprávných celků za rok 2010
Předkládaný materiál čj. 4 898/2011-26 je zpracován z resortních statistických výkazů P1-04 a podává ucelenou informaci o výsledcích dosažených v oblasti mzdové regulace za školy a školská zařízení zřizovaná územními samosprávnými celky, jejichž zaměstnanci jsou odměňováni z veřejných zdrojů podle § 109 odst. 3 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.
Materiál obsahuje:
- přehled dosažených hodnot průměrných měsíčních platů a jednotlivých složek platu,
- porovnání vývoje počtu zaměstnanců, průměrných měsíčních platů a jednotlivých složek platu za rok 2010 oproti roku 2009,
- vyhodnocení vlivu platů vedoucích pracovníků na průměrný měsíční plat zaměstnanců
RgŠ ÚSC a jejich vývoj v roce 2010 vzhledem k roku 2009, - detailní přehled vývoje počtu zaměstnanců a vývoje průměrného měsíčního platu a jednotlivých složek za rok 2010 oproti roku 2009 za vybrané typy a druhy škol a školských zařízení v členění po jednotlivých krajích.
Materiál vč. tabulkové přílohy ke stažení:
4 898-2011-26-Skutečnost RgŠ ÚSC za rok 2010.pdf
Tabulkova příloha k čj. 4 898-2011-26-2011.zip
Školy opět soutěží ve finanční gramotnosti
2. ročník celostátní soutěže „Finanční gramotnost“ byl zahájen!
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR vyhlásilo ve Věstníku MŠMT ČR pod č. j. 13 595/2010-51 již 2. ročník celostátní soutěže č. A/37 s názvem „Finanční gramotnost“ ve školním roce 2010 / 2011 pro žáky 2. stupně základních škol (I. kategorie - ZŠ) a žáky všech typů středních škol (II. kategorie - SŠ) z teoretických a praktických znalostí v oblasti finanční gramotnosti.
Dne 18. 1. 2011 byla zahájena školní kola. Již před zahájením se do soutěže přihlásilo více než 300 základních a středních škol. Žáci se prostřednictvím soutěže budou více orientovat v problematice peněz, domácích rozpočtů, ochrany spotřebitelů, cen a dalších. Finančně gramotný žák bude schopen odpovědně spravovat svůj osobní rozpočet, orientovat se ve finančních záležitostech a bude se umět bránit i předlužení.
Prostřednictvím soutěže mohou pedagogové a ředitelé škol b e z p l a t n ě změřit úroveň znalostí u jednotlivých žáků a přizpůsobit další vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti jejich potřebám. Výsledky a průběh soutěže budou vyhodnocovány a poznatky z toho vyplývající budou použity pro pořádání dalších ročníků i pro aktualizaci učebnic a školících materiálů.
Prvního ročníku soutěže „Finanční gramotnost“ se zúčastnilo téměř 25.000 žáků. Soutěž pomáhá změřit úroveň znalostí finanční gramotnosti. Dalším přínosem soutěže je vzájemná spolupráce učitelů, předávání si zkušeností při zavádění finančního vzdělávání žáků ZŠ a SŠ nejen na školách, ale i v rámci volnočasových aktivit.
Finanční gramotnost je téma nezbytné k orientaci v dnešním světě a k pochopení reforem. Více na webových stránkách www.fgsoutez.cz
Kontaktní osoba pro ZŠ: Lucie Štolbová, tel.: 725 184 519, e-mail:lucie.stolbova@fgsoutez.cz
Kontaktní osoba pro SŠ: Petra Frantová, tel.: 724 891 001,e-mail:petra.frantova@fgsoutez.cz
ročník: 2013 | 2012 | 2011 | 2010






- 2K CONSULTING
- AKCENT College
- Centrum učebnic
- ERUDIA: výuková videa
- Fortuna
- Free cinema
- Horská chata Radost
- Chytrá keramická dílna
- Kartografie Praha
- Nakladatelství ČGS
- Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska
- SPN nakladatelství
- TYRKYS, škola kultury podnikání v cestovním ruchu
- Vše o školních mikroskopech
