zpravy

CERMAT: Komise prověří meziroční srovnatelnost maturitních testů

17. 05. 2012

Vyjádření CERMATu: V uplynulých dnech se rozhořela diskuze nad náročností maturitního didaktického testu z matematiky ve vyšší úrovni obtížnosti.

V současné době přitom teprve probíhá hodnocení otevřených úloh, hodnocení náročnosti testu je proto v tuto chvíli předčasné. Každý test použitý u maturitní zkoušky prochází po ukončení testování ověřováním validity jednotlivých úloh a zároveň ověřováním způsobilosti celého testu. K ověřování jsou použity ostré výsledky maturantů. Součástí ověřování způsobilosti testu validační komisí je ověřování meziroční srovnatelnosti náročnosti testu vzhledem k cílové skupině žáků, kteří test konali. Toto vše je v následujících 5 dnech před námi, test z vyšší matematiky nevyjímaje. 

Pokud by ověření meziroční srovnatelnosti testu prokázalo, že je nízká, budou použity standardní harmonizační nástroje a výsledky budou přepočítány tak, aby byla meziroční srovnatelnost výsledků zajištěna. Základní premisou harmonizace je, že žádný z maturantů nemůže být přepočtem poškozen a že harmonizační přepočty jsou uplatněny plošně na všechny testy a tedy i žáky, kteří test konali.  

Jde o standardní procedury, které se uplatňují ve všech případech plošného testování všude ve světě, pokud je podmínkou zajištění meziroční srovnatelnosti. A tento postup bude uplatněn i u všech maturitních testů v tomto roce. 

(Více o tématech týkajících se letošních i budoucích maturit najdete v tištěných UN, které vyjdou 15. května.)


DISKUZE K ČLÁNKU:

    Pokud chcete přispět do diskuze, vyplňte následující formulář:

    jméno a příjmení:
    email: *
    váš příspěvek: *



    * uvedená pole jsou povinná
    banners/1600293600_tesco_390x60.png
    reklama un

    1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
    reklama
    akcent_09-19_125x125.gif
    1543878000_mikroskop.gif
    dekra_125x125-s.jpg
    1597960800_mascotte_125 x 125.jpg
    ucebnice
    1599602400_okentes.gif
    anketa
    Pomůže Strategie 2030+ změnit školství k lepšímu?
    ANO
    NE
    NEVÍM
    ano
    ne
    nevim
    41%
    32%
    27%
    evvoluce.png
    linka_duvery_240x100.jpg
    © Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz