zpravy

CERMAT připravil 26 návrhů kladných výroků k žádostem o přezkoumání maturit

20. 11. 2013

cermat) Počet žádostí o přezkoumání výsledku či průběhu maturitní zkoušky konané v podzimním zkušebním období 2013 dosáhl celkového počtu 1058. Nejvyšší počet neúspěšných maturantů či maturantů, kteří se cítili nějak poškození či znevýhodněni, celkem 619, požádal o přezkoumání didaktického testu z matematiky, 130 žáků požádalo o přezkoumání testu z češtiny a 121 o přezkoumání hodnocení písemné práce z českého jazyka. 26 maturantů s žádostí uspělo. 
Některé žádosti obsahovaly podněty k více než jedné zkoušce nebo dílčí zkoušce. CERMAT tak připravoval podklady k cekem 1122 případům. 
„CERMAT zpracoval oponentní posouzení ke všem podaným žádostem a v 26 případech vydal kladné doporučení,“ uvedl ředitel CERMATu Jiří Zíka. 
CERMAT plní v tomto procesu ze zákona roli poradního orgánu poskytujícího součinnost, a to jak pro MŠMT, které se zabývá žádostmi o přezkoumání didaktických testů, tak i pro krajské úřady a magistrát, kam směřují žádosti o přezkoumání ústních zkoušek a písemných prací. Na základě požadavků MŠMT, krajských úřadů a magistrátu provádí CERMAT odborné oponentní posouzení formální i věcné stránky hodnocení. Samotné rozhodnutí, zda maturanti se svými žádostmi uspějí, je ale v souladu se školským zákonem plně v kompetenci MŠMT, krajských úřadů a magistrátu. 
K podzimnímu zkušebnímu období maturity 2013 se přihlásilo celkem 20 659 žáků, kteří si zapsali 50 096 zkoušek a dílčích zkoušek. 5 915 žáků si podalo přihlášku k řádnému termínu, 14 427 k opravnému a 317 k náhradnímu termínu.


DISKUZE K ČLÁNKU:

    Pokud chcete přispět do diskuze, vyplňte následující formulář:

    jméno a příjmení:
    email: *
    váš příspěvek: *



    * uvedená pole jsou povinná
    banners/1600293600_tesco_390x60.png
    reklama un

    1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
    reklama
    1543878000_mikroskop.gif
    dekra_125x125-s.jpg
    1597960800_mascotte_125 x 125.jpg
    ucebnice
    1599602400_okentes.gif
    anketa
    Pomůže Strategie 2030+ změnit školství k lepšímu?
    ANO
    NE
    NEVÍM
    ano
    ne
    nevim
    40%
    33%
    27%
    evvoluce.png
    linka_duvery_240x100.jpg
    © Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz