zpravy

Organizátoři hokejového MS vyčlenili 35 tisíc vstupenek pro děti

13. 04. 2015

(čtk) Organizátoři mistrovství světa v hokeji v Praze a Ostravě vyčlenili celkem 35 tisíc vstupenek pro školní děti, které budou moci zavítat do hlediště na divácky méně atraktivní duely. Na výběr mají školy z celkem pěti utkání. Organizátoři tak chtějí nejen zvýšit zájem dětí o sport, ale zároveň se i prostřednictvím této akce pokusit atakovat divácký rekord, který bylo loni stanoven v běloruské metropoli Minsku (643 434 diváků). 
    Dětem připadlo takřka pět procent z celkového počtu 723 tisíc lístků, jež byly pro celý turnaj, který začne 1. května a skončí 17. května, k dispozici. Díky společnému projektu Českého svazu ledního hokeje, organizačního výboru MS a ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy mohou školy vybírat ze čtyř odpoledních utkání v Praze (Švýcarsko - Německo, Rakousko - Lotyšsko, Německo - Rakousko, Kanada - Rakousko) a jednoho v Ostravě (Norsko - Bělorusko). 
    "Jedním z cílů mistrovství světa je propagace obecně sportu jako takového a návrat dětí ke sportu. Vybrali jsme pět utkání. Víme, která utkání jsou vyprodána, nebo skoro vyprodána a kde je prostor zrealizovat tuto akci," řekl na tiskové konferenci generální sekretář svazu Martin Urban. "Věříme, že akce pomůže nejen přivést děti k lednímu hokeji, ale pomůže nám i atakovat ten divácký rekord, který byl stanoven v Minsku," doplnil Urban. 
    Primárně byly osloveny školy v Praze, Středočeském kraji, Ostravě a Moravskoslezském kraji. "Pokud by však projevily zájem i školy z jiných oblastí, budeme schopni jim vyjít vstříc. Cílem je, abychom těch 35 tisíc vstupenek do škol dostali a ty děti k nám opravdu přišly," řekl Urban. 
    Organizátoři oslovili celkem přes 500 subjektů. Podmínka pro žádost o získání vstupenek je pouze jediná. "Děti si mají vybrat tým, kterému budou fandit. A společně namalovat plakát, který má být maximálně metr na metr velký a výsledné dílo nám poslat, a to z toho důvodu, abychom měli přehled a děti nefandily všechny jednomu týmu. Na ten zápas pak děti s tím plakátem přijdou a budou s ním fandit," přiblížila generální sekretářka organizačního výboru Markéta Štěrbová. 
    Akci plánoval svaz od chvíle, kde mu bylo pořadatelství šampionátu přiděleno. "Počítali jsme s tím, že chceme na mistrovství světa pozvat děti, a to ve větším množství. Samozřejmě reálně ty, které to mají v dosahu. Jde pochopitelně o zápasy, kde není návštěvnická vytíženost tak velká," uvedl šéf svazu Tomáš Král. "Je to součást celého našeho programu, který je cílen na mládež, na děti a na popularizaci hokeje," dodal Král. 
    Projekt měl od počátku podporu ministerstva. "Zapadá to do našeho konceptu, chceme podporovat daleko větší zapojení mládeže do sportu. Počet 35 tisíc vstupenek je natolik enormní, že zájem školní mládeže bez potíží pokryje. Naším cílem není, aby ze všech byli pouze vrcholoví sportovci, ale aby získali vztah k hokeji a obecně k pohybu," uvedl ministr školství, mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek. 
    Projekt má probíhat minimálně ve dvou kolech. První odpovědi měly ze škol přijít do 8. dubna. "Zatím máme ten zájem od třetiny oslovených. Pokud zájem na daný zápas překročí kapacitu, nabízíme školám jinou alternativu podle jejich preferencí v dotazníku," vysvětlil Urban.
 


DISKUZE K ČLÁNKU:

    Pokud chcete přispět do diskuze, vyplňte následující formulář:

    jméno a příjmení:
    email: *
    váš příspěvek: *



    * uvedená pole jsou povinná
    reklama

    ucebnice
    kores.jpg
    anketa
    Je český vzdělávací systém připraven na rozsáhlou inkluzi?
    ANO
    NE
    NEVÍM
    ano
    ne
    nevim
    25%
    60%
    15%
    1498082400_wifi 3.gif
    © Copyright 2010 - 2016 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: diversite.cz