zpravy

Studenti ZČU vyvinuli aplikaci zobrazující počasí po celém světě

19. 06. 2017

(čtk) Sledovat počasí, ale také výšky vln a přesné předpovědi v oblastech postižených hurikány nebo tajfuny umožní webová aplikace Ventusky, kterou vyvinuli studenti doktoranského studia Západočeské univerzity v Plzni (ZČU). Zobrazuje meteorologická data z numerických modelů, o aplikaci projevily zájem velké letecké nebo námořní společnosti, řekla mluvčí ZČU Kamila Kolářová. 

"Počasí na Zemi funguje jako provázaný systém. Například hurikán v Atlantiku ovlivní také rozložení tlakových útvarů v Evropě. Naše aplikace umožňuje zajímavým způsobem zobrazovat právě tuto provázanost celého systému," uvedl David Prantl z Fakulty ekonomické ZČU, který na projektu spolupracoval se svým bratrem Martinem z fakulty aplikovaných věd. Aplikaci vyvinuli spolu s Markem Mojzíkem.

Aplikace Ventusky, dostupná na adrese www.ventusky.com, zobrazí na mapě světa vývoj tlaku, větru, oblačnosti, srážek nebo teplot. "Při zpracování využili tvůrci své dlouholeté zkušenosti v oboru," uvedla Kolářová. Martin Prantl se v doktorském studiu věnuje vizualizacím dat, David Prantl z fakulty ekonomické už před několika lety založil v Plzni meteorologickou společnost InMeteo, která se zabývá poskytováním meteorologických dat společnostem v České republice.

 

Za užitečnost a zajímavé zpracování získala webová aplikace Ventusky v konkurenci téměř 200 projektů stříbrnou medaili v soutěži Vodafone Nápad roku 2017 a mimořádnou cenu za startup roku, která se uděluje projektům s největším potenciálem do budoucna. "Soutěž nám pomohla navázat nové kontakty a dostali jsme také důležitou zpětnou vazbu od zákazníků a potencionálních klientů," dodal David Prantl.


DISKUZE K ČLÁNKU:

    Pokud chcete přispět do diskuze, vyplňte následující formulář:

    jméno a příjmení:
    email: *
    váš příspěvek: *



    * uvedená pole jsou povinná
    reklama

    ucebnice
    kores.jpg
    anketa
    Je český vzdělávací systém připraven na rozsáhlou inkluzi?
    ANO
    NE
    NEVÍM
    ano
    ne
    nevim
    25%
    60%
    15%
    1498082400_wifi 2.gif
    © Copyright 2010 - 2016 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: diversite.cz