zpravy

Petici za kvalitní podmínky vzdělávání podpořilo přes 23 000 lidí

10. 01. 2018

(čtk) Petici, která požaduje kvalitní podmínky ve vzdělávání, podepsalo přes 23.000 lidí. Inicioval ji Českomoravský odborový svaz pracovníků školství a Vysokoškolský odborový svaz, jehož zástupci ji předali senátorům. Petice mimo jiné požaduje po vládě, aby zvýšila platy učitelů a o třetinu také výdaje na vzdělávání. 

Představitelé školských odborů v pátek ráno seznámí se svými požadavky také premiéra Andreje Babiše (ANO). Setkají se s ním na úřadu vlády. Smyslem petice je upozornit politiky, že úroveň školství na všech jeho stupních nelze zvyšovat bez vytvoření podstatně lepších materiálních podmínek, a to i platových a mzdových, uvedla mluvčí Českomoravské konfederace odborových svazů Jana Kašparová.

"Směřujeme své požadavky hlavně na vládu, ale touto peticí žádáme o podporu také Senát. Protože máme zájem na tom, aby se Česká republika rozvíjela, nelze podle nás opomíjet motivaci učitelů, a to na úrovni mateřských, základních, ale také středních a vysokých škol," řekl v Senátu předseda školských odborů František Dobšík jako zástupce petičního výboru.

Předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD), který býval odborářským předákem, s požadavkem na vyšší platy učitelů souhlasí. "Vláda se v programovém prohlášení snažila uspokojit všechny. Otázka je, kde na plnění slibů najde zdroje, když chce zároveň snižovat DPH," uvedl předseda horní komory. Platy ve školství se podle Štěcha musejí zvyšovat, protože jsou většinou dlouhodobě podhodnocené.

Petici projedná senátní výbor pro školství. Horní komora se jí s ohledem na počet signatářů bude zabývat také na své schůzi.

 

 


DISKUZE K ČLÁNKU:

    Pokud chcete přispět do diskuze, vyplňte následující formulář:

    jméno a příjmení:
    email: *
    váš příspěvek: *



    * uvedená pole jsou povinná
    banners/rinosport_390x60px.jpg
    reklama

    ucebnice
    image_3_240x200.jpg
    anketa
    Je český vzdělávací systém připraven na rozsáhlou inkluzi?
    ANO
    NE
    NEVÍM
    ano
    ne
    nevim
    26%
    60%
    14%
    © Copyright 2010 - 2016 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: diversite.cz