Jihomoravský kraj láká v kampani deváťáky na technické a přírodovědné obory
6. 2. 2025
(čtk) Krajský Vzdělávací institut pro Moravu (VIM) chce v nové kampani nalákat jihomoravské deváťáky na technické a přírodovědné obory. Snahou je ukázat jim, že jsou perspektivní, zábavné a kreativní. Zároveň chtějí odbourat předsudky, které se s těmito obory pojí. Z výzkumu brněnského FabLabu plyne, že je to třeba dojem, že jsou jen pro "šprty". Každý uchazeč má možnost přihlásit se až na tři různé školy.
Cílená kampaň, která má pomoci studentům zorientovat se v nabídce škol a oborů, se v prvním ročníku zaměřila na představení lycea jako alternativy ke gymnáziím. Loni se věnovala novému systému přihlašování a letos vyzdvihuje právě technické a přírodovědné obory.
Důvodem je kromě jiného to, že v Brně sídlí mnoho technologických firem a poptávka po kvalifikovaných lidech v oborech IT, strojírenství a přírodních věd neustále roste. "Chceme deváťákům ukázat, že technické obory jsou perspektivní, zábavné a plné kreativity. Máme zde vynikající technické univerzity a inovativní firmy, které hledají nové talenty.," uvedla ředitelka VIM Leona Sapíková.
Podobu kampaně ovlivnil výzkum FabLabu, který zjišťoval, jak si deváťáci vybírají střední školy a co je od zmíněných oborů odrazuje. Hlavními bariérami jsou například nízká motivace dívek ke studiu techniky či strach z matematiky.
"Snažíme se tyhle bariéry bořit. Vsázíme na meme komunikaci, slangové výrazy a dávku anglicismů, aby to deváťáci brali. Kampaň je hlavně na TikToku a Instagramu, ale letos jsme i v ulicích. Naše divoké vizuály potkají lidé třeba na zastávkách MHD," doplnil manažer VIM pro vnější vztahy Marek Šoška.