počkejte prosím, zpracovávám data

Někdo ve škole, někdo doma. Školy se opět chystají na hybridní výuku.

25. 11. 2022 | Komerční sdělení


I když ministerstvo zdravotnictví slibuje, že žádné plošné uzávěry škol kvůli covidu-19 už nehrozí, online výuce se řada studentů nevyhne. Počty covid pozitivních totiž pomalu rostou a učitelé řeší složitý rébus: jak zajistit výuku pro žáky ve třídě i doma. Pomoci mohou školní informační systémy, které usnadní komunikaci se studenty a rodiči i výuku samotnou.

Na liberecké základní škole Lesní v podobném režimu fungují už dva roky. Nemocné děti se ráno ozvou učitelce, že nedorazí, a pokud mají zájem, mohou se zapojit do výuky online. Systém si už učitelé tak zautomatizovali, že ho využívají téměř nepřetržitě, vedle Googlu jim s tím pomáhá i informační systém Edookit. „Naše škola je na hybridní výuku připravena. Všichni pedagogičtí zaměstnanci dokážou v jeden okamžik propojit a do vzdělávacího procesu zapojit děti, které jsou ve škole přítomné fyzicky, i děti, které jsou ve stejný okamžik doma. Využíváme to, i když žádná omezení již nejsou,“ popisuje ředitel Aleš Dlouhý.

Ne všechny školy jsou ale na tento styl výuky připraveny a čísla covid-19 pozitivních sledují s obavami. „Učit zdravé i nemocné žáky najednou je velmi náročné, potřebovala jsem mít po ruce minimálně další asistentku a uvítala bych i lepší techniku,“ říká pětačtyřicetiletá učitelka Alena Štěpánková z pražské základní školy. Zatěžovalo ji rozdávání dvojí práce i její kontrola. Přitom s tím vším mohou pomoci informační systémy. „Na učitele takový styl výuky klade velké nároky, ale náš systém je vyvinutý tak, že s tím dokáže pomoci, navíc ho neustále přizpůsobujeme požadavkům učitelů,“ říká ředitel firmy Edookit Roman Vejražka.

V době koronakrize například přibyla ikonka kamery, kterou je možné umísťovat přímo do rozvrhu a je viditelná i pro žáky a učitele. Přes ni se lze snadno připojit do učebny v Teamsech, ale i na jiných platformách. Snadnější je i zadávání úkolů nebo zkoušení všech žáků najednou. To je upraveno tak, že téměř znemožňuje studentům opisování. Systém automaticky otázky zamíchá a u každé nastaví jiný časový úsek. Umožňuje i zablokování návratu k předchozí otázce. Systém také automaticky eviduje docházku u dětí, které se připojily. Těm, které nebyly ani online, ani ve škole, zase může učitelka zanechat zprávu rovnou v rozvrhu o tom, co třída dělala a co si mají doplnit.

Někteří odborníci ale upozorňují, že pro část dětí je hybridní výuka demotivující a zůstávají doma, i když jsou zdravé a mohly by jít mezi ostatní.

Provozovatelem webu je společnost GNOSIS spol. s r. o., která jako správce osobních údajů používá na těchto internetových stránkách cookies za účelem zvýšení uživatelského komfortu, analýze návštěvnosti i přesnějšímu cílení reklamy. Více informací naleznete zde:

Přizpůsobit cookies
Přijmout všechny